Annonsering

Med stadig flere varemerker, kanaler og kontaktpunkter er strategisk og resultatbasert annonsering viktigere enn noen gang. Din kommunikasjon må være engasjerende og tilpasset kanal, målgruppe og formål.
img

Å investere i digital annonsering gir

  • synlighet i flere kanaler
  • økt nettsidetrafikk, konverteringer og salg
  • mange målrettingsmuligheter
  • konkrete og målbare resultater
31 % av alle som søker etter en bedrift online finner den via en annonse.
Invesp CRO

Synlighet i flere kanaler

Med annonsering på nett kan du enkelt være synlig i flere kanaler, men det er viktig at du fokuserer på de kanalene der din målgruppe er. Det vil spre kjennskap om merkevaren din. Samtidig kan du sørge for at personer som har samhandlet med nettsiden, profilen eller innleggene dine nås med relevant kommunikasjon i andre kanaler. Det øker sannsynligheten for salg.

Økt nettsidetrafikk, konvertering og salg

Ved hjelp av performance marketing og annonseplattformer som Facebook Business Manager og Google Ads, kan du lage kampanjer basert på målene du har. Velg mellom parametere som rekkevidde, trafikk og konvertering, og nå publikum som har større sannsynlighet for å utføre de handlingene du ønsker.

For gode resultater er det viktig å lage innhold og kommunikasjon for alle deler av kundereisen og optimalisere annonser etter det som gir best resultater.

Effektiv annonsering mot riktig målgruppe

Med digital annonsering er det mange muligheter for målretting. Det gjør det enklere å segmentere og annonsere mot ulike målgrupper. Du kan være veldig spesifikk hva gjelder demografi, yrker og interesser, eller la plattformens algoritmer velge den mest effektive målgruppen. Det er også mulig å kun vise annonser på nettsider som inneholder et bestemt tema, eller å annonsere kontekstuelt med redaksjonelt innhold. Mulighetene er mange!

Annonseringskanaler – vår kompetanse

Våre digitale rådgivere har god kunnskap i de fleste annonseringskanaler, og kan hjelpe deg med dine annonseringsbehov. Vi kan også hjelpe deg med kontekstuell annonsering, via verktøyet Kobler. Det betyr at artiklene dine kan annonseres i en naturlig kontekst, blant artikler innenfor lignende temaer.

Våre tjenester innenfor digital annonsering:

  • Strategi
  • Medieplan
  • Oppsett av annonsekontoer
  • Oppsett av rapporteringsverktøy
  • Oppsett av annonsekampanjer
  • Oppsett av konverteringspunkter
  • Produksjon av landingssider og skjemaer
  • Drift og optimalisering av annonser
  • Analyse og rapportering

Relaterte tjenester:

Personas – workshop

Personas er fiktive karakterer som lages basert på innsikt om de forskjellige kundetypene du har og ønsker å nå. De gjør det lettere å planlegge innhold som er relevant for målgruppen.

Kundereiser – workshop

Ved å lage innhold for alle deler av kundereisen kan du lettere oppnå de målene du har for nettsiden din.

Pris for annonsering

Kostnaden ved å annonsere på nett varierer. Det er vanlig å betale per klikk, for antall visninger eller konverteringer. Prisen påvirkes av blant annet annonsens kvalitet, konkurranse, årstid og ukedager. Hvor mye penger du bør legge i spending i de ulike kanalene avhenger av målgruppe, mål og budsjett – samt resultatene du oppnår. Her kan vi komme med anbefalinger for hver kampanje.

Ta kontakt for et skreddersydd tilbud.