Med annonsering på nett kan du enkelt være synlig i flere kanaler, men det er viktig at du fokuserer på de kanalene der din målgruppe er. Det vil spre kjennskap om merkevaren din, samtidig som du prioriterer spendingen der den fungerer best.
Samtidig kan du sørge for at personer som har samhandlet med nettsiden, profilen eller innleggene dine nås med relevant kommunikasjon i andre kanaler. Det øker sannsynligheten for salg.
Ved hjelp av performance marketing og annonseplattformer som Meta Business Suite og Google Ads, kan du lage kampanjer basert på målene du har. Velg mellom parametere som rekkevidde, trafikk og konvertering, og nå publikum som har større sannsynlighet for å utføre de handlingene du ønsker.
For gode resultater er det viktig å lage innhold og kommunikasjon for alle deler av kundereisen og optimalisere annonser etter det som gir best resultater.
Med digital annonsering er det mange muligheter for målretting. Det gjør det enklere å segmentere og annonsere mot ulike målgrupper. Du kan være veldig spesifikk hva gjelder demografi, yrker og interesser, eller la plattformens algoritmer velge den mest effektive målgruppen.
Det er også mulig å kun vise annonser på nettsider som inneholder et bestemt tema, eller å annonsere kontekstuelt med redaksjonelt innhold. Mulighetene er mange!
Våre digitale rådgivere har god kunnskap i de fleste annonsekanaler, og kan hjelpe deg med dine annonsebehov.
Vi kan også hjelpe deg med native advertisement, via verktøyet Strossle. Det betyr at artiklene dine kan annonseres i en naturlig kontekst, blant artikler innenfor lignende temaer. Det gjør at innholdet oppleves mer troverdig og er mer relevant for leseren.
Personas er fiktive karakterer som lages basert på innsikt om de forskjellige kundetypene du har og ønsker å nå. De gjør det lettere å planlegge kommunikasjon som er relevant for målgruppen. Personas øker sannsynligheten for at annonsene vi lager for deg treffer og engasjerer.
Ved å ha innsikt i dine personas kundereiser, kan vi lage en serie annonser som hjelper og appellerer til målgruppen og øker sannsynligheten for at de foretar de handlingene du ønsker. Annonsene og landingssidene tar målgruppen gjennom de ulike delene av kundereisen, fra at de er bevisst om et problem eller en mulighet, til at de velger leverandør.
Kostnaden ved å annonsere på nett varierer. Det er vanlig å betale per klikk, for antall visninger eller konverteringer. Prisen påvirkes av blant annet annonsens kvalitet, konkurranse, årstid og ukedager.
Hvor mye penger du bør legge i spending i de ulike kanalene avhenger også av geografi, mål og budsjett – samt resultatene du oppnår. Her kan vi komme med anbefalinger for hver kampanje.
I tillegg til kostnaden for selve spendingen, må du beregne en kostnad for drift av annonsene. For å oppnå gode resultater kreves kontinuerlig analyse og optimalisering.
Pris per klikk eller visning kan variere mellom kanaler og annonseformat. Eksempelvis gir Google-annonsering via bannerannonser som regel en veldig lav pris per visning, mens det med Snapchat- og Facebook-annonsering ofte er enklere å få en lav klikkpris.
Google søkeordsannonser koster ofte mer per klikk, men er effektive for konverteringer og salg. LinkedIn-annonsering er dyrt per klikk, men er effektivt for å nå personer med spesifikke titler og kunnskap.
Vi hjelper deg med å velge riktig kanal og annonseformat for din bedrifts behov. Ta kontakt for et skreddersydd tilbud.