Med annonsering på nett kan du enkelt være synlig i flere kanaler, men det er viktig at du fokuserer på de kanalene der din målgruppe er. Det vil spre kjennskap om merkevaren din, samtidig som du prioriterer spendingen der den fungerer best.
Samtidig kan du sørge for at personer som har samhandlet med nettsiden, profilen eller innleggene dine nås med relevant kommunikasjon i andre kanaler. Det øker sannsynligheten for salg.
Ved hjelp av performance marketing og annonseplattformer som Meta Business Suite og Google Ads, kan du lage kampanjer basert på målene du har. Velg mellom parametere som rekkevidde, trafikk og konvertering, og nå publikum som har større sannsynlighet for å utføre de handlingene du ønsker.
For gode resultater er det viktig å lage innhold og kommunikasjon for alle deler av kundereisen og optimalisere annonser etter det som gir best resultater.
Digital annonsering tilbyr omfattende målrettingsmuligheter som gjør det enklere å nå spesifikke målgrupper. Du kan detaljere annonsering etter demografi, yrker og interesser, eller la algoritmer finne den mest effektive målgruppen basert på dine mål.
Du kan også vise annonser på nettsider med relevante temaer eller kontekstualisere dem med redaksjonelt innhold. Retargeting gjør det mulig å nå personer som har vist interesse for din nettside eller produkter tidligere.
Avanserte verktøy gir også muligheten til å bruke førstepartsdata og kunstig intelligens for bedre måling og attribusjon av kampanjeeffektivitet. Disse mulighetene gir deg fleksibilitet til å effektivt nå din ønskede målgruppe på flere måter.
Våre digitale rådgivere har god kunnskap i de fleste annonsekanaler, og kan hjelpe deg med dine annonsebehov i blant annet:
I tillegg til lokalaviser og analoge kanaler. Med vår ekspertise kan vi skreddersy annonseringsstrategier som maksimerer din synlighet og avkastning.
Personas er fiktive karakterer som lages basert på innsikt om de forskjellige kundetypene du har og ønsker å nå. De gjør det lettere å planlegge kommunikasjon som er relevant for målgruppen. Personas øker sannsynligheten for at annonsene vi lager for deg treffer og engasjerer.
Ved å ha innsikt i dine personas kundereiser, kan vi lage en serie annonser som hjelper og appellerer til målgruppen og øker sannsynligheten for at de foretar de handlingene du ønsker. Annonsene og landingssidene tar målgruppen gjennom de ulike delene av kundereisen, fra at de er bevisst om et problem eller en mulighet, til at de velger leverandør.
Kostnaden for annonsering varierer og avhenger av flere faktorer som annonserelevans, landingssidekvalitet, tidspunkt og sesong. Man betaler vanligvis per klikk eller visning.
Beløpet du bør investere i ulike kanaler avhenger av geografi, mål, budsjett og resultater. Vi gir anbefalinger tilpasset hver kampanje.
I tillegg til selve annonsekostnaden, må du også beregne driftskostnader for kontinuerlig analyse, optimalisering og rapportering, for å oppnå gode resultater.
Kostnaden for annonsering varierer mellom ulike kanaler avhengig av flere faktorer. For eksempel er kostnaden per klikk (CPC) på Google Ads Søk ofte høyere enn på sosiale medier som Facebook og Instagram på grunn av høy konkurranse om søkeord.
Utendørsreklame (OOH) varierer også i pris avhengig av plassering og format, hvor digitale billboards i travle områder er dyrere enn tradisjonelle plakater i mindre trafikkerte områder.
Det er viktig å velge kanaler som passer til dine markedsføringsmål og budsjett. Dette hjelper vi deg med!