Inbound-markedsføring

Nettsiden er ofte den viktigste salgskanalen. Med inbound-markedsføring øker du trafikken og optimaliserer nettsiden for at besøkende skal utføre de handlingene du ønsker.
img

Hvorfor satse på inbound?

  • Boost din nettsidetrafikk med kommunikasjon tilpasset din målgruppe.
  • Øk konverteringsfrekvensen fra besøkende til leads, og fra leads til kunder.
  • Reduser anskaffelseskostnaden for nye kunder.
Pleie av leads hjelper bedrifter med å generere 50 % flere salgsklare leads til 33 % lavere kostnader
Invesp

Inbound-prosessen med Ferskvann

Vi ser stadig bedrifter som kjøper trafikk til nettsiden sin, uten å ha innhold som tar vare på besøkende på en god måte. Det gjør annonseringen ineffektiv. Med inbound-markedsføring setter vi dine potensielle kunder i sentrum og lager kommunikasjon som hjelper dem med å ta en beslutning.

Inbound-strategi

Det første vi begynner med er å konkretisere hvilke mål vi har for satsingen. Sammen med dere utarbeider vi deretter personas, som er eksempel på typiske kunder dere har. Vi lager unike kundereiser tilpasset hver personas og planlegger innhold og kommunikasjon for de ulike fasene.

Øk trafikken

Innholdet vi planlegger følger ikke bare kundereisen, men vi tar også hensyn til søkeordsfraser målgruppen din faktisk søker etter i søkemotorene. Med vår dybdekunnskap innenfor søkemotoroptimalisering (SEO) lar vi nettsiden din nå sitt fulle potensial når det kommer til organisk trafikk.

Konverter besøkende til leads

En viktig del av inbound-markedsføring er å konvertere besøkende til leads; også kalt kontakter. Dette gjør vi ved å tilby besøkende noe av ekstra verdi, som de kan få tilgang til ved å fylle ut et skjema. Sammen med dere finner vi ut hvilken type innhold som nettopp dine personas er ute etter.

Fra leads til kunder

Ut ifra hvilket type innhold besøkende laster ned, får vi informasjon om hvilket tema de er mest engasjert i, og lager automatisert e-postmarkedsføring tilpasset dem. Innholdet i e-postmarkedføring hjelper dem videre i kundereisen. Samtidig styrker kommunikasjonen relasjonen deres og etterhvert blir dine leads klare for mer selgende markedsføring.

SEO er mer effektivt for å generere salg enn PPC og driver 1000 % mer trafikk enn organiske, sosiale medier.
BrightEdge, 2019

Våre inbound-tjenester:

  • Personas
  • Kundereiser
  • Innholdsrevisjon
  • Innholdsstrategi & plan
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Innholdsproduksjon
  • Landingssider og skjemaer
  • E-postmarkedsføring
  • Konverteringsoptimalisering

Relaterte tjenester:

Sosial mediestrategi

Godt innhold trenger riktig distribusjon og sosiale medier er en viktig kanal. Sosiale medier er dessuten en god kanal både for å øke trafikk til nettsiden, bygge relasjoner og øke konverteringer.

Annonsering

Maksimér resultatene med annonsering. Med annonsering kan du synliggjøre det gode innholdet ditt for et større publikum og nå dem i flere kanaler.

Pris for inbound-markedsføring

Det er vanskelig å sette en fast pris på inbound-markedsføring. Mengden arbeid det er behov for avhenger bl.a. av hvor mye som er gjort fra før, hvor mange personas dere trenger, hvor mange egne ressurser dere har og hvor mye dere vil satse.

Kontakt oss for et uforpliktende kartleggingsmøte og etterfølgende skreddersydd tilbud.