Inbound-markedsføring

Inbound-metoden er 10X ganger så effektiv for lead generering enn direkte salgsmetoder, ifølge Gartner. Det mest lønnsomme for din merkevare kan være å fokusere på inbound og synlighet gjennom hele kundereisen.
img

Hvorfor satse på inbound-markedsføring?

  • Booste din nettsidetrafikk med kommunikasjon tilpasset din målgruppe.
  • Øk konverteringsfrekvensen fra besøkende til leads, og fra leads til kunder.
  • Reduser anskaffelseskostnaden for nye kunder.
Pleie av leads hjelper bedrifter med å generere 50 % flere salgsklare leads til 33 % lavere kostnader.
Invesp

Hva er inbound?

Britannica definerer Inbound som «reisende til et sted». Inbound-markedsføring setter brukeren i sentrum og forsøker å tiltrekke besøkende inn til nettsiden ved hjelp av nyttig og relevant innhold. Målet er å konvertere de besøkende om til kunder. I stedet for å jage kundene med outbound-metodikk (salgsfremmende budskap), legger man opp til en informativ reise, gjennom flere kanaler, inn til din salgsplattform.

Kan inbound-markedsføring være noe for deg?
Fyll inn skjemaet å få rådgivning om markedsføring:
Ta kontakt
Jeg er interessert i:

Inbound-prosessen med Ferskvann

Vi ser stadig bedrifter som kjøper trafikk til nettsiden sin, uten å ha innhold som tar vare på besøkende på en god måte. Det gjør annonseringen ineffektiv. Med inbound-markedsføring setter vi dine potensielle kunder i sentrum og lager kommunikasjon som hjelper dem med å ta en beslutning.

Strategi, personas og kundereiser

Det første vi begynner med er å konkretisere hvilke mål dere har med markedsføringen. Vi tar utgangspunkt i deres forretningsmål og setter noen konkrete såkalte «SMART goals».

Sammen med dere utarbeider vi deretter tydelige målgrupper eller/og personas, som er eksempel på typiske kunder dere har. Vi lager unike kundereiser tilpasset hver målgruppe eller persona, og planlegger innhold og kommunikasjon for de ulike fasene og relevante kanaler.

Les mer om personas

Søkemotoroptimalisering

Innholdet vi planlegger følger ikke bare kundereisen, men vi tar også hensyn til søkeordsfraser målgruppen din faktisk søker etter i søkemotorene. Med vår dybdekunnskap innenfor søkemotoroptimalisering (SEO) lar vi nettsiden din nå sitt fulle potensial når det kommer til organisk trafikk.

SEO er mer effektivt for å generere salg enn PPC og driver 1000 % mer trafikk enn organiske, sosiale medier.
BrightEdge, 2019

Konverter besøkende til leads

En viktig del av inbound-markedsføring er å konvertere besøkende til leads; også kalt kontakter. Dette gjør vi ved å tilby besøkende noe av ekstra verdi, som de kan få tilgang til ved å fylle ut et skjema. Sammen med dere finner vi ut hvilken type innhold som nettopp dine personas er ute etter.

Fra leads til kunder

Ut ifra hvilket type innhold besøkende laster ned, får vi informasjon om hvilket tema de er mest engasjert i, og lager automatisert e-postmarkedsføring tilpasset dem. Innholdet i e-postmarkedføring hjelper dem videre i kundereisen. Samtidig styrker kommunikasjonen relasjonen deres og etterhvert blir dine leads klare for mer selgende markedsføring.

E-postmarkedsføring – komplett guide for å komme i gang

Våre tjenester innen inbound-markedsføring:

  • Strategi
  • Personas
  • Kundereiser
  • Innholdsrevisjon
  • Innholdsstrategi og -plan
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Innholdsproduksjon
  • Landingssider og skjemaer
  • E-postmarkedsføring
  • Marketing automation
  • Konverteringsoptimalisering

Relaterte tjenester:

Sosial mediestrategi

Godt innhold trenger riktig distribusjon og sosiale medier er en viktig kanal. Sosiale medier er dessuten en god kanal både for å øke trafikk til nettsiden, bygge relasjoner og øke konverteringer.

Annonsering

Maksimér resultatene med annonsering. Med annonsering kan du synliggjøre det gode innholdet ditt for et større publikum og nå dem i flere kanaler. Les mer om annonsering. 

Pris for inbound-markedsføring

Pris på inbound-markedsføring avhenger bl.a. av hvor mye som er gjort fra før, hva deres mål er, hvor mange egne ressurser dere har og hvor mye dere vil satse.

Kontakt oss for et uforpliktende kartleggingsmøte og etterfølgende skreddersydd tilbud.