Animasjon og SFX

Animasjoner og spesialeffekter (SFX) gjør at filmen skiller seg ut, får større oppmerksomhet og budskap blir lettere å forstå.
img

Bruk av animasjoner og spesialeffekter

  • er et effektivt virkemiddel for informasjonsbudskap
  • vekker oppmerksomhet og gir bedre respons på videoannonser
  • er en kostnadseffektiv og fleksibel produksjonslinje

Animasjon gjør alt tydeligere

Vil du forklare noe komplisert på en enkel måte, er kanskje animasjon eller animasjonsfilm svaret. I animasjonens verden er det bare fantasien som setter grenser og “kjedelige” budskap blir underholdende. Ved å kombinere karakterer, tall, grafer kan årsrapporter, statistikk og lignende bli en del av en historie. Animasjonsfilm kan med fordel også kombineres med live film og fylle ut og effektivisere budskap og historiefortellingen.

Spesialeffekter / visuelle effekter

Spesialeffekter (SFX) er effekter som vi kan lage i etterproduksjonen av en film. Dette for å skape en spesiell effekt eller få frem en hendelse som ikke er så lett å visualisere kun med hjelp av et filmkamera. Eksempler på dette kan være tekst og infografikk som er lagt inn i et ellers «virkelig» filmklipp, eksplosjoner, ild eller en bilkrasj.

Noen ord og uttrykk

  • Animasjon: Sekvens av bilder som sammen skaper en illusjon av bevegelse.
  • Computer Generated Images (CGI): Alt som ikke er fanget med et kamera eller tegnet for hånd.
  • Stop Motion: Sekvens av bilder som ikke er datagenererte. Man tar ett og ett bilde med kamera, inntil 25 bilder for hvert sekund ferdig film.
  • Special Effects (SFX): Datagenererte og fysiske, effekter som brukes i film.
  • Premiere Pro og After Effects: Programmer som er industristandard for klipping, effekter og etterarbeid.
  • Blender og 3D Studio Max: To av verdens mest brukte programmer for å skape bilder og 3D.
Spille

Pris for animasjonsfilm og spesialeffekter

Pris vil variere veldig fra prosjekt til prosjekt – det er en verden av muligheter der ute. Våre animatører har god erfaring med å finne idéer og løsninger som som ikke bare tar høyde for budskapet som skal frem, men også budsjettet som er tilgjengelig.

Ta kontakt og få et prisforslag tilpasset prosjektet ditt.