CRM- og kundestrategier

Vi bistår virksomheten din med å utvikle vinnende CRM- og kundestrategier.
img

En god kundestrategi skal

  • etablere et tydelig verdiforslag
  • identifisere lønnsomme kundesegmenter
  • øke kundetilfredshet og gi deg mer lojale kunder
  • skape mer verdifulle kunder
  • knytte nye relasjoner

Hva står CRM for?

CRM står for Customer Relationship Management og handler om å arbeide aktivt for å bygge og forbedre kunderelasjoner, ofte med hjelp av et CRM-system.

CRM-systemet hjelper deg å administrere kundedata og interaksjon med kunder og potensielle kunder. Det effektiviserer og forbedrer kommunikasjon, prosesser og ofte lønnsomheten i bedriften. Et CRM-system gjør det enklere å øke kundeopplevelsen og bygge kundelojalitet.

CRM-strategi

For å arbeide effektivt med kunderelasjoner og CRM trenger du en CRM-strategi. Det er et veikart for hvordan dine kunderelasjoner skal bidra til virksomhetens resultat. En CRM-strategi skal være forankret i en definert kundereise, basert på tydelige mål og en klar visjon om hva slags kundeopplevelser du ønsker å gi og hvordan du ønsker å skape kundelojalitet.

Vi hjelper deg hele veien

Ferskvann kan bistå din virksomhet fra A til Å – fra strategi og valg av CRM-system, til gjennomføring. Vi utarbeider overgripende kundestrategier, kundeanalyser og databasestrategier. Samtidig sikrer vi at de er basert på ditt ambisjonsnivå, og at de praktisk lar seg gjennomføre og operasjonalisere innenfor fornuftige rammer.

Kontakt oss for å høre mer om vår metodikk, prosess og vårt innsiktsarbeid. Vi baserer våre tjenester på et moderne tankesett og smidig metodeverk for rådgivning, utvikling og implementering.