Visuell identitet

En god visuell identitet viser hva din virksomhet står for og hvilke verdier bedriften representerer.
img

Visuell identitet er

  • merkevarens ansikt utad
  • visuelle assosiasjoner til en merkevares verdier og holdninger
  • et sett med elementer som sammenfatter hensikt, strategi og identitet
  • logo, farger, grafiske elementer og en definert ordlyd

Hvorfor er visuell identitet viktig?

Du ønsker at ditt firma skal assosieres med det dere faktisk driver med og det dere står for. Se for deg at partiet Høyre bytter fra blå til rød profilfarge eller at Miljøpartiet De Grønne har en fossildrevet SUV i sin logo. Utenkelig, ikke sant?

Det som kan virke som et positivt symbol for den ene, kan bety det helt motsatte for den andre, og betydningen kan snus på hodet.

Hvordan vi i Ferskvann jobber med visuell identitet

Kjernen i alt vi driver med handler om kommunikasjon. For å kunne kommunisere riktig med dine målgrupper, trenger vi å bli kjent med firmaets identitet – hvilke verdier og visjoner dere har. Derfor arrangerer vi ofte kunde-workshops, skaffer innsikt, utvikler idéer og presenter de beste løsningene. Når konseptet og strategien er landet starter vi på selve produksjonen og uttaket. Vårt mål er å finne kjernen i deres identitet og lande en visuell profil som dere vil leve med og sette pris på i mange, mange år.

Pris for utvikling av visuell identitet

Utvikling av en visuell identitet er unik og vi trenger informasjon fra deg for å sette en pris. Det er ikke nødvendigvis store budsjetter som er svaret på dine utfordringer (selv om det noen ganger er nettopp dét), men det koker alltid ned til: Den Gode Idéen.