Heim Lillehammer ble en umiddelbar suksess rett etter åpning, og gründerne øynet muligheten for å utvikle publikumsfavoritten til mer enn ett enkeltstående utested. I juni 2016 ble Ferskvann og Stig Haug hyret inn for å utvikle konseptet og være fødselshjelp for en ny restaurantkjede. I dag er det seks Heimer etablert på Østlandet, og aktøren har blitt en betydelig merkevare i norsk utelivsbransje.
Heim handler om mat og drikke. Suksessen tuftes på det beste av råvarer innen både mat og drikke, foredlet av flinke folk. Men det er ikke nok for et kresent publikum; Konseptet må også favne atmosfære og historiefortelling. Derfor har Heim et detaljert, mangfoldig dekor som hinter om lokalhistorie. Som for eksempel malte kumlokk fra Hamjern, Storhamar-hjelmer eller en «heimifisert» Lotto-maskin.
Med en folkelig og ujålete tone of voice tas konseptet også ut i menyer, annonser, hjemmeside og øvrig kommunikasjon.
De respektive Heim-ene har tilpasset markedsføring på sosiale medier. Mediamiksen veksler mellom hyppige, organiske poster på Instagram og Facebook og betalt markedsføring i samme kanaler i tillegg til Snapchat. Faktisk var Heim en av de første virksomhetene som tok i bruk geostyrte Snapchat-filtre med stor suksess.
I dag finner du Heim på Hamar, Lillehammer, Jessheim, Gjøvik, i Oslo og Fredrikstad.
Tekstforfatter Johan Høstmælingen, prosjektleder Inger Felde Nordby, digital rådgiver/multikunstner Robin Andersen, grafisk designer Joakim Viken og art director Bård Kjølstad har jobbet med prosjektet hos Ferskvann.