SpareBank 1 Østlandet har delt ut kundeutbytte siden 2017, og var den første banken som begynte med det. Kundeutbytte handler ikke bare om kroner og øre – det handler om å dele, og gleden ved å dele. Og nettopp gleden ved å dele har vært overbyggende for alt av kampanjemateriell som har vært utviklet for kundeutbytte helt fra starten.
Profilere SpareBank 1 Østlandet som “Banken med kundeutbytte” men også attrahere nye kunder.
Nye og eksisterende kunder i østlandsområdet generelt og Oslo spesielt.
I forbindelse med videreutvikling av kampanjekonsept for kundeutbytte i 2019/20 spilte vi inn en film som handlet om gleden ved å dele “noe” i forskjellige settinger. Denne skulle lanseres våren 2020… men så kom det en pandemi. Innholdet i filmen passet ikke tiden vi var inne i og i tillegg ble utbetaling av kundeutbytte satt på hold.
Vi begynner å komme tilbake til normalen etter pandemien og vi kan igjen begynne å dele øyeblikk, opplevelser, engasjement… og klemmer. Filmens tematikk er høyaktuell og den hentes frem igjen og brukes i alt av kampanjemateriell i forbindelse med utbetaling av kundeutbytte i november.
For å forsterke budskapet ble det levert en spesialskrevet låt til denne filmen; “Share with you what I got” av Ferskvanns tekstforfatter og musiker Thomas Selvaag Moss. Filmen er grunnlaget for alt av materiell til kampanjen; foto, tekst, web, annonser, boards og skjermer.
Restriksjonene kom tilbake, men i et blaff av normalitet høsten 2021 hadde banken gleden av å dele budskapet om at gleden ved å dele endelig var tilbake.
Prosjektleder Inger Felde Nordby, grafisk designer/motion designer Bjørn Inge Bjørnstad, digital rådgiver/multikunstner Robin Andersen og tekstforfatter Thomas Selvaag Moss har jobbet med prosjektet hos Ferskvann.