Britannica definerer Inbound som «reisende til et sted». Inbound-markedsføring setter brukeren i sentrum og forsøker å tiltrekke besøkende inn til nettsiden ved hjelp av nyttig og relevant innhold. Målet er å konvertere de besøkende om til kunder. I stedet for å jage kundene med outbound-metodikk (salgsfremmende budskap), legger man opp til en informativ reise, gjennom flere kanaler, inn til din salgsplattform.
Vi ser stadig bedrifter som kjøper trafikk til nettsiden sin, uten å ha innhold som tar vare på besøkende på en god måte. Det gjør annonseringen ineffektiv. Med inbound-markedsføring setter vi dine potensielle kunder i sentrum og lager kommunikasjon som hjelper dem med å ta en beslutning.
Det første vi begynner med er å konkretisere hvilke mål dere har med markedsføringen. Vi tar utgangspunkt i deres forretningsmål og setter noen konkrete såkalte «SMART goals».
Sammen med dere utarbeider vi deretter tydelige målgrupper eller/og personas, som er eksempel på typiske kunder dere har. Vi lager unike kundereiser tilpasset hver målgruppe eller persona, og planlegger innhold og kommunikasjon for de ulike fasene og relevante kanaler.
Innholdet vi planlegger følger ikke bare kundereisen, men vi tar også hensyn til søkeordsfraser målgruppen din faktisk søker etter i søkemotorene. Med vår dybdekunnskap innenfor søkemotoroptimalisering (SEO) lar vi nettsiden din nå sitt fulle potensial når det kommer til organisk trafikk.
En viktig del av inbound-markedsføring er å konvertere besøkende til leads; også kalt kontakter. Dette gjør vi ved å tilby besøkende noe av ekstra verdi, som de kan få tilgang til ved å fylle ut et skjema. Sammen med dere finner vi ut hvilken type innhold som nettopp dine personas er ute etter.
Ut ifra hvilket type innhold besøkende laster ned, får vi informasjon om hvilket tema de er mest engasjert i, og lager automatisert e-postmarkedsføring tilpasset dem. Innholdet i e-postmarkedføring hjelper dem videre i kundereisen. Samtidig styrker kommunikasjonen relasjonen deres og etterhvert blir dine leads klare for mer selgende markedsføring.
Godt innhold trenger riktig distribusjon og sosiale medier er en viktig kanal. Sosiale medier er dessuten en god kanal både for å øke trafikk til nettsiden, bygge relasjoner og øke konverteringer.
Maksimér resultatene med annonsering. Med annonsering kan du synliggjøre det gode innholdet ditt for et større publikum og nå dem i flere kanaler. Les mer om annonsering.
Pris på inbound-markedsføring avhenger bl.a. av hvor mye som er gjort fra før, hva deres mål er, hvor mange egne ressurser dere har og hvor mye dere vil satse.
Kontakt oss for et uforpliktende kartleggingsmøte og etterfølgende skreddersydd tilbud.