Genos hovedoppgaver er utvikling, produksjon og salg av oksesæd, embryo og andre avls- og fruktbarhetsprodukter for storfeholdet i Norge og en rekke land i Europa, USA og Midt-Østen.
Geno har en egenprodusert, kjønnsseparert sæd som kun tilbys på kurasen Norsk Rødt Fe (NRF)/Norwegian Red.
Melke- og kjøttfebønder i Norge, EU og USA som ønsker forutsigbarhet i forhold til kjønn og avlsplanlegging.
Geno ønsket å lage en merkevare av sin kjønnsseparerte sæd fra Norsk Rødt Fe. Samtidig skulle Genos markedsposisjon befestes som verdensledende i sitt felt, og understreke selskapets norske identitet via nøkkelproduktet, kurasen Norsk Rødt Fe.
Oppdraget bestod i navneprosess, visuell produktprofil, produktlogo og film. Med utgangspunkt i kurasens navn og kjønnskromosomet X, ble navnet REDX født, og en logo i tilknytning til navnet ble designet. Neste steg i prosessen var å lage en informativ og engasjerende fortelling som skilte seg fra konkurrentene.
Det ble produsert en film hvor vi følger odelsjenta Hanna Storlien som vil undersøke hva REDX er, og om det er aktuelt i egen gårdsdrift. Sjangermessig plasserer filmen seg godt innenfor infotainment og tonen er lettbeint. Filmen ble også delt opp i småkapitler for bruk på sosiale medier mot det globale markedet.
Art director Amund Flisen, prosjektleder Cathrine Nilsen og rådgiver Pål Henning Berg har jobbet med prosjektet hos Ferskvann.