Målgruppen din består av personer med behov og ønsker om gode opplevelser. En grunnleggende forutsetning for en lønnsom virksomhet er å identifisere og forstå kundene, deres adferd og hvilke behov de søker dekket. Selve segmenteringen er en overordnet plan for hvordan dette skal skje. Denne utarbeides ofte basert på en kombinasjon av egne data, markeds- og kundeundersøkelser, og eksterne databaser.
Korrekte data er en av de største suksessfaktorene for markedsføring og salg. I Ferskvann har vi god struktur for å innhente data, og en oversiktlig plan for hvordan disse dataene kan brukes optimalt.
Datadrevet kommunikasjon og ambisjonen om å nå målgruppen med riktig budskap til rett tid i korrekt kanal, er for de fleste å gape vel høyt. Det aller viktigste du gjør er å fokusere på kundemålene du vil oppnå; økt kjøp, hyppigere kjøp, eller kanskje å bevare lojale og lønnsomme kunder.
Basert på dine utfordringer finner vi metoden som gir deg det beste beslutningsgrunnlaget.