Wasa Rugsprø

Vi har gitt Rugsprø ny drakt.

Bakgrunn

Surdeigsknekkebrødene Wasa Rugsprø Original og Havre har vært lenge til stede i det norske markedet. Nå var det behov for en oppfriskning av emballasjedesignet for å gjøre seg mer attraktiv også for en yngre målgruppe. Selv om Rugsprø fortsatt er en favoritt blant mange eldre, er det flere yngre, spesielt kvinner, som velger dette sunne alternativet.

Wasa Rugsprø

Løsning

De nye pakningene ble designet med fokus på fornyelse og modernisering, samtidig som produktene skulle være gjenkjennelige i butikkhylla.

De to bærende fargene, lilla og rød-oransje, er i stor grad videreført på grunn av gjenkjennelsen. Fargene er også historisk tilknyttet for å skille de to Rugsprø-variantene, noe vi valgte å videreføre.

«Rugsprø-logoen» har også fått en modernisering, blant annet ved at det er benyttet en mer tidsriktig font og justering av gulfargen. Men her også med fokus på gjenkjennelse.

Produktbildene er nye med en mer tidsriktig styling og aktuelle ingredienser. Selve designet er forøvrig utarbeidet i samsvar med Wasas øvrige produktsortiment og forpakninger.

Wasa Rugsprø pakker
Wasa Rugsprø pakker