Møller Bil Motorsport er et norsk racingteam som deltar i det tyske langdistanse-mesterskapet NLS, som arrangerer alle sine løp på Nürburgring Nordschleife. NLS er blant de mest krevende racingløp som arrangeres og på den antatt mest utfordrende racingbanen i hele verden.
Når banen ikke brukes til løp er det her alle bilprodusenter med respekt for seg selv tester ut sine biler, før de settes i endelig produksjon og lanseres i markedet. Banen ble bygget allerede i 1927 og er desidert verdens lengste racingbane på hele 25 km.
Design av racingbiler er en utfordringer, og målet er å skille seg ut og samtidig ta hensyn til og utnytte bilens flater på en optimal måte. I tillegg skal designet forsterke selskapets visuelle identitet, sammen med eksponering av ulike sponsorer ol.
Oppdraget var å utarbeide et nytt, varig og spennende design på teamets nye bil og tilhørende elementer. Designet skulle skille seg klart fra de mer enn 250 ulike racingbilene som kjører i disse løpene, gjennom et sterkt, tydelig og unikt preg.
Designet er kraftig inspirert av bilens former og luftstrømmene rundt karosseriet (aerodynamikk). Dette med utgangspunkt i Møller Bil sin helt nye visuelle identitet. Racingbilen og teamet har blitt svært populære i Tyskland og har så og si uten unntak vært på pallen i alle løpene de har deltatt i.
Bilen og teamet har blitt et yndet foto- og intervjuobjekt og har gjennom hele året blitt omhyggelig avbildet i ulike magasiner og på sosiale medier i både Tyskland og ikke minst i Norge. Mye av dette også takket være et iøyenfallende design.
Art director Amund Flisen og rådgiver Pål Henning Berg har jobbet med prosjektet hos Ferskvann.