Målsetningen var å bidra til å øke skiinteressen, spre skiglede og inspirere flere vanlige folk rundt omkring i verden til å komme seg ut på ski.
Å komme seg ut på ski er en lavterskelaktivitet der hvor det er snø. For mange er dette «rett utenfor døra». Aktiviteten er rimelig, og med moderne felleski og enklere påføring av skismøring er dette mer tilgjengelig enn noen gang. For de aller fleste handler ikke skigåing om å komme seg fortest i mål med et startnummer på brystet, men å nyte alle de gode øyeblikkene med ski på beina. Budskapet er at Madshus tar deg dit/Madshus gets you there.
Kommunikasjonsløsningene som ble meislet ut, er rullet ut over hele verden der hvor det er skimuligheter. Kanalvalget er hovedsakelig sosiale medier.
Det er svært krevende å utvikle et kommunikasjonskonsept som skal fungere like godt på tvers av landegrenser. Vi har derfor brukt mye tid på å forsikre oss om at budskapet vil treffe målgruppene godt, uavhengig av hvilke land konseptet skal kommuniseres i og ambisjonsnivået til den enkelte skiløper.
Med vakker natur som kan ta pusten fra deg og barske vintre som kan ta motet fra deg. Her finner du skisportens vugge og selve sjelen til langrenn. Nordmenn er født med ski på beina. Langrenn er i blodet vårt. Det er nasjonalsporten. Våre mest avholdte helter er de som har kjempet for landet i olympiske vinterløyper med staver i hendene og ski på bena. På endeløse, snøkledde vidder finner vi nordmenn sjelefred, helse og balanse. En skitur alene er trim og meditasjon. En tur med venner er samhold.
Siden 1906 har Madshus holdt norske skitradisjoner i hevd. Tusen år med historie og norsk folkesjel er smeltet sammen med avansert teknologi og solid håndverk, og støpt inn i hvert eneste skipar.
Tekstforfatter Johan Høstmælingen, art director Amund Flisen, rådgiver Pål Henning Berg og byråleder/rådgiver Thomas W. Köhl har jobbet med prosjektet hos Ferskvann.