Modhi Finance er et selskap innen porteføljeforvaltning og inkassotjenester, og en del av SpareBank 1-alliansen. Siden virksomheten opererer utenfor det tradisjonelle nedslagsfeltet til SpareBank 1-bankene, og siden selskapet har en så tydelig og ambisiøs vekststrategi i det nordiske markedet, var det helt riktig med en ny og selvstendig identitet.
Det hele startet med en omfattende navneprosess hvor selskapets egne forslag, sammen med Ferskvann sine forslag, ble gjennomgått og kvalitetssikret gjennom Ferskvann sin modell for navneprosess. Navnet skulle gjenspeile selskapets verdier som innebærer ansvarlighet, nysgjerrighet og troverdighet.
Modhi er norrønt og symboliserer styrke og stamina. Det valgte navnet følger SpareBank 1 Gruppens strategi for selvstendige merkevarer. Selskapene Odin Forvaltning, Conecto, Spleis og Fremtind Forsikring opererer alle med selvstendige navn, logoer og egne profiler utenfor SpareBank 1-merkevaren.
Ferskvann har siden starten, og i etterkant av navnevalget, jobbet med utvikling av visuell identitet, profilprogram, og en nordisk kommunikasjonsplattform og kommunikasjonsstrategi. Etter hvert har vi også jobbet med uttak av kommunikasjonsløsninger og løpende kampanjer.