Mesnakvartalet

Markedsføring av boligprosjektet Mesnakvartalet på Lillehammer.

Bakgrunn

Mesnakvartalet ligger ved Lilletorget nord i byen, med andre ord sentralt i Lillehammer sentrum. Samtidig fører bakdøra deg rett ut i marka. En beliggenhet perfekt rammet inn av natur, vann og by. Det betyr at reisetid, transporttid og ventetid kan veksles inn friheten til å gå til alt enten anledningen er tur til byen eller ut i naturen.

Oppgave

Markedsføre det nye boligprosjektet Mesnakvartalet som skulle stå ferdig på Lillehammer i 2020. Målet var å forhåndsselge så mange leiligheter som mulig innenfor en gitt periode.

Løsning

Vi startet med to konsepter for å nå flere målgrupper, men som begge fokuserte på bo- og livskvalitet med utgangspunkt i nærheten til sentrum. 

Konsept 1: «Livet i sentrum» 

Målgruppe eldre som skal selge boligen sin og flytte inn i noe mindre. Her har vi valgt et eldre ektepar som er komfortabelt plassert i en rød sofa i gågata i Lillehammer med en kaffekopp. Sofaen er gjennomgående i hele kampanjen. Annonsene ble tatt ut på Facebook og i lokalavisen. 

Konsept 2: «5-minutterskvartalet»  

Målgruppe unge og voksne som skal etablere seg og som ønsker det urbane livet i byen med kort avstand til alt. En ung, urban kvinne viser hvor raskt hun kan komme seg fra Mesnakvartalet til ulike tilbud i Lillehammer. Fokus på den korte avstanden til alt du måtte ønske deg. Annonsene ble tatt ut på Facebook og Snapchat.

Arkitektens visjon

I tillegg gjorde vi et intervju med med arkitekten bak boligprosjektet for å få frem hans visjoner og hva han har tenkt når han tegnet Mesnakvartalet. Filmen er laget med en litt overraskende perspektivisk vri, som gjenspeiler arkitektens ønske om å bruke de tradisjonelle byggene rundt Mesnakvartalet og elva på en ny og kreativ måte. Annonsene ble tatt ut på Facebook og Snapchat.

«I Mesnakvartalet har du gangavstand til livet.»
Spille