Etter snart 100 år på norske middagsbord, trengte Ideal flatbrød en oppfriskning. Den nye forpakningen forlenger holdbarheten og er enklere å kildesortere. Flatbrødet er også litt tykkere, som gjør at det kan brukes til flere anledninger enn tidligere: frokost, lunsj, tilbehør til middag, eller som et lite mellommåltid. Målgruppen er nordmenn flest, men primært aldersgruppen 40+.
For å ivareta den stolte historien og tradisjonen rundt produktet, har vi tatt tak i de eldste og opprinnelige mønstrene som kunne oppdrives, som historisk har vært benyttet for Ideal Flatbrød. Disse ble benyttet til inspirasjon når vi tegnet om og moderniserte uttrykket på den nye pakken. Fargene er også historisk forankret til produktet, samtidig som det underbygger det norske opphavet.
Gjennom bilder har vi valgt å gi forbruker nye og mer tidsriktige tips til når mat kan kombineres med flatbrød for å øke matgleden. Marianne Pfeffer Gjengedal og Lars Martin Bøe har bistått på foto og Charlotte Mohn Gaustad har stått for råvarer og matstyling.
Amund Flisen – Art Director/Grafisk designer
Pål Henning Berg – Konsulent/Prosjektleder