TheVIT: Visuell identitet

TheVIT er et konsulent/regnskap/økonomi-selskap som går langt i å bli en naturlig del av sine kunders hverdag. Nesten som en in-house avdeling. De er engasjerte og dedikerte til ett mål: Å hjelpe sine kunder til å utvikle seg.

Tankene bak

TheVIT har en modell som de jobber etter kalt «Den gyldne trappa», og tjenestene er sortert i en modell som kalles strategiviften. Vi tok tak i disse formene da vi utformet logo og profil. De rene formene skaper en åpen symbolikk og man kan tolke symbolet som både en vindeltrapp og en vifte. Formen er framoverlent og indikerer vekst og økning. Dette blir en integrert del av TheVIT sine kunders vei mot noe større.

Logo og logoelement har vært bærende for profilen.

Fargepaletten består av de to hovedfargene dyp blå, for forankring innen finans, og den gyldne fargen, for en visualisering av TheVIT som en del av kunden, i tillegg til støttefarger. Fargene skaper et eksklusivt og business-preget uttrykk.

For å myke opp det hele og gjøre profilen mer imøtekommende er det valgt en avrundet font, Quicksand, for å gi et vennligere uttrykk i kommunikasjon med kundene.

Det grafiske elementet er hentet fra logosymbolet. Dette er fleksibelt i bruk og kan brukes i sin helhet, eller som utsnitt.

Tilleggselementer

Arbeidsmodellen "Den gyldne trappa" er også brukt som utgangspunkt for noen illustrasjoner og animasjoner.