Mesnakvartalet: Kampanje
Mesnakvartalet ligger ved Lilletorget nord i byen, med andre ord sentralt i Lillehammer sentrum. Samtidig fører bakdøra deg rett ut i marka. En beliggenhet perfekt rammet inn av natur, vann og by. Det betyr at reisetid, transporttid og ventetid kan veksles inn friheten til å gå til alt enten anledningen er tur til byen eller ut i naturen.
Kort sagt; «I Mesnakvartalet har du gangavstand til livet.»
Løsning:
Her lagde vi to konsepter for å nå flere målgrupper, men som begge fokuserte
på bo- og livskvalitet med utgangspunkt i nærheten til sentrum:
Konsept 1: «Livet i sentrum»
Målgruppe: Eldre som skal selge tidligere bolig og flytte inn i noe mindre.
Her ser vi et eldre ektepar som er komfortabelt plassert i en rød sofa i gågata i Lillehammer med en kaffekopp. Sofaen er gjennomgående i hele kampanjen.
Kanaler: Annonser lokal avis + annonser på Facebook med link til artikkel/intervju med det eldre ekteparet.
Konsept 2: «5-minutterskvartalet»
Målgruppe: Unge/voksne som skal etablere seg, og som ønsker det urbane livet i byen med kort avstand til alt. En ung, urban kvinne viser hvor raskt hun kan komme seg fra Mesnakvartalet til ulike tilbud i Lillehammer. Fokus på den korte avstanden til alt du måtte ønske deg.
Kanaler: Tatt ut med film på Facebook og Snapchat med link til redaksjonell artikkel.
Arkitektens visjon
I tillegg gjorde vi et intervju med med arkitekten bak boligprosjektet for å få frem hans visjoner og hva han har tenkt når han tegnet Mesnakvartalet.
Kanaler: Tatt ut med film på Facebook og Snapchat med link til redaksjonell artikkel.
Filmen er laget med en litt overraskende perspektivisk vri, som gjenspeiler arkitektens ønske om å bruke de tradisjonelle byggene rundt Mesnakvartalet og elva på en ny og kreativ måte.