Hunderfossen økte omsetningen med kreativ covid-19 reklame
Til tross for Covid-19 og betydelige begrensninger i antall besøkende i eventyrparken, klarte Hunderfossen sammen med Ferskvann å snu skuta blant annet med konseptet «HF-nytt».

Hunderfossen Eventyrpark skal bære en viktig del av norsk kulturarv. Da parken skulle utvikle et nytt kommunikasjonskonsept var utfordringen å finne en måte å gjøre eventyr spennende for en ny generasjon, som i mindre grad har vokst opp med Asbjørnsen og Moe. Med utgangspunkt i parkens pay-off, der eventyr blir virkelighet, lagde vi et eget univers. For hva skjer dersom vi slipper løs eventyret i vår hverdag?
Vi opprettet nyhetskanalen HF-NYTT som dekket hverdagsnyheter hvor troll, nøkker, tusser, askeladder, hekser og andre eventyrfigurer var involvert. Konseptet fungerte uansett om man skulle promotere parkopplevelser, formidle koronarestriksjoner eller lagde en rekrutteringsannonse.
Økning på nett og omsetning
Hunderfossen Eventyrpark har hittil i 2020 hatt en enorm økning på digitale flater. Nettstedsbesøket har økt med 75% mot fjoråret, og totalomsetningen har, til tross for betydelige begrensninger i antall gjester tillatt i parken, gått opp.
- Vi konstaterer langt på vei at et innovativt konsept som HF-nytt har gitt god effekt på digitale flater, og derigjennom en god Return-on-Marketing-Investment-faktor, forteller kommunikasjonssjef i Hunderfossen, Mads E. Larsen.
