Mesnakvartalet: Kampanje

Mesnakvartalet ligger ved Lilletorget nord i byen, med andre ord sentralt i Lillehammer sentrum. Samtidig fører bakdøra deg rett ut i marka. En beliggenhet perfekt rammet inn av natur, vann og by. Det betyr at reisetid, transporttid og ventetid kan veksles inn friheten til å gå til alt enten anledningen er tur til byen eller ut i naturen.

Kort sagt; «I Mesnakvartalet har du gangavstand til livet.»

Løsning: 

Her lagde vi to konsepter for å nå flere målgrupper, men som begge fokuserte

på bo- og livskvalitet med utgangspunkt i nærheten til sentrum:

 

Konsept 1: «Livet i sentrum»

Målgruppe: Eldre som skal selge tidligere bolig og flytte inn i noe mindre.

Her ser vi et eldre ektepar som er komfortabelt plassert i en rød sofa i gågata i Lillehammer med en kaffekopp. Sofaen er gjennomgående i hele kampanjen.

Kanaler: Annonser lokal avis + annonser på Facebook med link til artikkel/intervju med det eldre ekteparet.

 

Konsept 2: «5-minutterskvartalet»

Målgruppe: Unge/voksne som skal etablere seg, og som ønsker det urbane livet i byen med kort avstand til alt. En ung, urban kvinne viser hvor raskt hun kan komme seg fra Mesnakvartalet til ulike tilbud i Lillehammer. Fokus på den korte avstanden til alt du måtte ønske deg.

Kanaler: Tatt ut med film på Facebook og Snapchat med link til redaksjonell artikkel.

 

Arkitektens visjon

I tillegg gjorde vi et intervju med med arkitekten bak boligprosjektet for å få frem hans visjoner og hva han har tenkt når han tegnet Mesnakvartalet.

Kanaler: Tatt ut med film på Facebook og Snapchat med link til redaksjonell artikkel.

Filmen er laget med en litt overraskende perspektivisk vri, som gjenspeiler arkitektens ønske om å bruke de tradisjonelle byggene rundt Mesnakvartalet og elva på en ny og kreativ måte.